NOIR ART

 

DOUBLE IDENTITY by SAŠA ŠEKORANJA

 

 

SAŠA ŠEKORANJA: OVAJ PROJEKT JE ZA MENE BIO VELIKA IGRA U KOJOJ SAM ISTINSKI UŽIVAO

 

Noir Festival je kroz kvalitetan i bogat program ove godine svakako dobio dodatnu dimenziju, a u nizu kvalitetnih umjetnika i događanja ističe se ime Saše Šekoranje. Njemu je ove godine pripala čast da izložbom fotografija DOUBLE IDENTITY u Muzeju arhitekture otvori Noir Festival te još jednom pokaže raskoš svog talenta i umjetničkog izričaja. Šekoranja je u suradnji sa svojim timom odlučio kroz crno-bijele fotografije ostvariti remake scena iz kultnih noir filmova s glumačkim zvijezdama iz cijele regije, čije će fotografije krasiti zidove muzeja arhitekture. Izložba će osim u Zagrebu zaživjeti i u Beogradu, Sarajevu i Dubrovniku što je samo potvrda da je ovaj projekt dobio veliko priznanje u regiji te da je Noir već danas prešao granice Hrvatske i da je spreman u godinama koje dolaze osvajati i europska tržista. Poznati Sašin rad kroz niz drugih projekata, ali i njegova pristupačnost te spontanost, razlog su zašto su glumačke zvijezde regije s velikim zadovoljstvom odlučile postati dijelom ovog projekta te oživjeti zlatno doba film noira. Iako smo od Šekoranje tijekom našeg intervjua očekivali zabavu, iznenadila je njegova ležernost i iskrenost, ali i skromnost u stavu da je tek izvršitelj jedne odlične ideje u kojem ništa ne bi bilo moguće bez ljudi koji su mu svakodnevno pomagali oko pripreme i realizacije svake pojedine fotografije, a konačno i održavanja izložbe.

“Moram biti iskren i priznati da je ovo bila ideja moje dugogodišnje suradnice i prijateljice Ane Petričić Gojanović, koja je imala viziju cijele priče, cijelog projekta i pitala me je koliko mi se sve to čini zanimljivim. Kako se poznajemo već godinama, jednostavno je nisam mogao odbiti; vjerujem da nisam ni smio, a dobri rezultati naših prijašnjih projekata bili su mi dobar razlog da se primim ovog posla. Mogao bih sada filozofirati, tražiti detalje koji će mistificirati cijeli projekt, ali, iskreno, sve ovo nije mi bilo prezahtjevno jer riječ je o novom izazovu, a svaki novi projekt za mene je novo iskustvo. Bilo mi je ugodno raditi sa svim tim ljudima u posljednjih tridesetak dana“, rekao je u uvodu Saša Šekoranja.

Kako je nekoliko puta tijekom razgovora spomenuo, radio je s ljudima koji su vrlo brzo prihvatili njegove zamisli i s kojima se odlično nadopunjavao tijekom snimanja, ali i tijekom pripreme svih detalja. Posebno mu je drago što su se gotovo svi pozvani glumci rado odazvali i odlučili obogatiti ovaj projekt te dati podršku Noir Festivalu i svemu što on predstavlja.

„Ovakva vrsta fotografiranja i izložbi nije nešto revolucionarno i neviđeno; Annie Leibovitz već je radila nešto slično, fotografije s temom noira. A opet, svaka je izložba izazov, novo iskustvo i, na kraju krajeva, u projektu su sudjelovali hrvatski glumci i glumci iz cijele regije. Drago mi je da su upravo glumci prepoznali priču, da su se rado odazvali i pokazali susretljivost u svakoj situaciji“, rekao je Šekoranja.

Njegova vizija i želja bili su spojiti prošlost i sadašnjost, kako bi dobio moderna djela. Njegov izazov bilo je ‘oživljavanje’ vremena u kojem je odrastao i zvijezda prošlosti, koje su obilježile i dio njegovog djetinjstva.

“Danas je tehnologija otišla uistinu daleko, snimiti fotografiju uistinu nije problem, ali želio sam jednu ovakvu priču, želio sam crno-bijele fotografije. Na kraju krajeva, odrastao sam uz takve fotografije, pa iako je to vrijeme više period mojih roditelja i oni su bliži tim vremenima, dajem si slobodu da volim život prošlog vremena i da volim raditi stvari koje su usko vezane za prošlost dok je sve bilo puno prostije, jednostavnije, dok je tehnologija bila u povojima, dok su vrhunac bili fotoaparati s filmom za razvijanje“, kaže Šekoranja.

Iako projekt izložbe i fotografiranja nije bio nimalo jednostavan zadatak, Saša je svjestan da dobra organizacija, kvalitetni ljudi te dobra kemija među njima mora dati rezultate. Isto tako, iskreno je priznao da je on bio samo izvršitelj svega:

„Meni je sve ovo bilo jedna velika igra, zanimljivo druženje koje mi je pružilo mnogo radosti i veselja. Sve ovo podsjetilo me je na dane kada smo se maskirali kao djeca. Čak mislim da smo tada bili puno ozbiljniji. Moram naglasiti da se prilikom snimanja puno pazilo na sitnice, na detalje, od odjeće do rekvizita, kako bi slike dobile svoju autentičnost i kako bi ispunili velika očekivanja koje smo stavili pred sebe. Puno je pozornosti posvećeno šminkanju, pripremi samih glumaca i glumica, ali najvažnije je da su upravo glumci dali karakter svakom snimanju, da su uspjeli stvoriti tu jednu pozitivnu atmosferu, jer bez toga bi njihova lica bila samo maske. Izložba je prilika i povod druženju s ljudima, mogućnost upoznavanja novih ljudi i prilika da provedem jedno zanimljivo ljeto s ljudima s kojima sam sudjelovao u projektu“, zaključio je Saša Šekoranja.

 

Saša Šekoranja je akademski slikar koji se već dugi niz godina bavi dizajnom, dizajniranjem cvijeća, izradom scenografije, ilustracijama i slikarstvom. Tijekom svoje karijere radio je na velikom broju projekata, a njegovi radovi uvijek su donosili nov pogled na umjetnost, stvarajući nezaboravna djela koja imaju trajnu i istinsku vrijednost.

 

 

Izložba fotografija DOUBLE IDENTITY, Saša Šekoranja

Muzej arhitekture grada Zagreb

Ivana Gorana Kovačića 37, Zagreb

 

Otvorenje izložbe: 23. svibnja 2012. (ulaz isključivo s pozivnicom!)

Izložba je otvorena za javnost od 24. do 30. svibnja 2012.

Radno vrijeme: od ponedjeljka do petka od 9.00 do 21.00 sati, subotom i nedjeljom od 12.00 do 18.00 sati.

Ulaz slobodan!

 

Fotograf, kreativno vodstvo: Saša Šekoranja

Ideja i koncept: Ana Petričić Gojanović, Mirka Modrinić

Stilisti: Dean Franić / Zrinka Mareković

Produkcija: Nikša Madirazza, Mia Milovčić, Sandra Špičić

Suradnici: Dean Franić, Goran Matijašec, Duško Vlaović

Frizure: Ivica Palinić

Šminka: Žana Kožul

Lokacije snimanja: bar&galerija VELVET, hotel PALACE Zagreb, privatni stan Vučinić, zagrebački željeznički kolodvor / HŽ, Muzej automobila Beograd, hotel Balkan Beograd, zgrada Kinoteke Beograd. HVALA!

PRESS: Ali Mirza Mulabegović, PRiredba studio